19.04.2013

Pagini de carte: Sarkis


Simt atingere uşoară de vânt. Un clopoţel mic din spatele vasului scoate un clinchet curat, iar girueta începe să se învârtă. Când se învârte, parcă emană un miros delicat de lăcrimioare.
- Într-acolo! strig eu entuziasmată, după ce se opresc piruetele parfumate ale florii.
- Hai! strigă Sarkis, coechipierul meu de fantezii.
- Spre Pluto! Cu toată viteza!
Dar nu apuc să termin marele îndemn, că uite şi planeta Pluto! Ce mititică şi frumoasă e! David a îngrijit-o de minune. Acum o acoperise de noapte bună cu o păturică pe care eu o cunosc (o cheamă Pisi). Să nu o deranjeze vânturile mai tari ale nopţii sau să o tragă cumva curentul. Ne învârtim în jurul lui Pluto şi îl găsim pe David ghemuit în coasta micuţei planete, unde îşi găsise de treabă: desena o pistă de zbor. Facem prezentările de rigoare. Pluto dormea, nu l-am mai deranjat cu oficiile de gazdă.
- David, am nevoie de ajutorul tău. Pe Tărâmul Imaginaţiei se plimbă nestingherit dragonul de mare, trecu Sarkis direct la subiect.
- Da, îl cunosc, eu l-am adus aici, dar acum nu-mi mai place de el. Mă enervează la culme, vrea să se bată tot timpul fără nicio pauză. Şi pe urmă…
- Pe urmă? îl încurajez eu.
- Pe urmă s-a făcut prea mare. E mult mai puternic decât mine.
- Ştii tu de ce a crescut aşa de tare? îi şopti Sarkis secretos.
- De ce?
- Pentru că se hrăneşte cu frică.
- Asta-i minciună! N-am mai auzit cineva să mănânce frică.
- Şi totuşi e adevărat. Fiecare copil care se teme de el îl face să fie tot mai mare. El nu mănâncă altceva. Nici nu e atât de fioros pe cât pare.
- Posibil… La început chiar ne înţelegeam bine. Era un dragon de treabă. Chiar mă ajuta în expediţii. Până când, la un moment dat… l-am lăsat baltă… Poate că e şi vina mea…
- Vezi? Acum vrei să mă ajuţi? Şi să-l ajutăm şi pe el să revină la bunele obiceiuri?
- Mi-e cam…
Sarkis îl privi sincer în ochi.
- Urcă pe corabie!
- Mergem într-o aventură?